Laos-Luang Namtha - Reisverslag uit Louang Namtha, Laos van Ivo en Astird Guns - WaarBenJij.nu Laos-Luang Namtha - Reisverslag uit Louang Namtha, Laos van Ivo en Astird Guns - WaarBenJij.nu

Laos-Luang Namtha

Blijf op de hoogte en volg Ivo en Astird

09 December 2015 | Laos, Louang Namtha

Hey, hier zijn we weer!

As we speak, net een heerlijk Laotiaans visje gegeten en nu lekker uitbuiken met een koud Beerlao en een Lao Lao (rijstwhiskey) on the side. Wij voelen ons hier in Laos prima op ons gemak! ;-)

FF terugblikken…:

Voordat we aan de lange busreis begonnen naar Noord-Laos, op aanraden (herhaaldelijk aandringen) van de eigenaar van de lodge in Chiang Rai, de witte tempel bezocht. We hadden er de tijd nog wel voor, dus …. Ach toe maar…
De tempel was op zich erg mooi, maar in een mum van tijd reden bussen af en aan….. Wegwezen hier!
Op naar onze bus. Laos here we come!

Noord Laos is nog erg authentiek. Prachtige natuur met bergen en jungle (trekkings). Niet zo toeristisch en dus ook niet altijd even makkelijk reizen. Op het moment een heerlijke 25 graden.

Na een mooie rit van ca. 7 uur door het groene bergachtige Noord Laos (incl. visa regelen) aangekomen in Luang Namtha Toch wel even wat anders dan Thailand…
Gedropt op een donker verlaten busstation (Het was inmiddels avond). Nog ff een tuk tuk regelen en op naar ons guesthouse. Jammerrr….werkelijk niemand hier verstond of sprak Engels. Oeps…. En nu..?
Aangezien ons Laotiaans ook niet erg goed is, toch een klein probleempje…. But that's the way we like it! Welcome in Laos!
Uiteindelijk een meisje gevonden dat ons wel verstond en het guesthouse kende. Zij heeft een tuk tuk voor ons gebeld en ervoor gezorgd dat we uiteindelijk toch op de juiste bestemming aankwamen.
Ook nu weer ff schakelen.. Van Thaise luxe naar Noord Laotiaanse "luxe". Na eerst de hele hut uitgeroeid te hebben van alle ongewenste "gasten" (lees grote rode mieren en muggen) handdoeken voor de kieren onder de deuren gelegd en uiteindelijk een prima nacht gehad.
En dan….., 's-Morgens wakker worden, gordijntjes opendoen en WOW…. Wat een uitzicht!! Hier doen we het voor. :-)
Een kamer met een eigen balkonnetje aan de rivier, prachtig!

Eerst maar eens een dagje relaxed het stadje verkennen. Fietsen gehuurd en op eigen houtje de omgeving verkend. Meteen een 2-daagse jungle-trekking geboekt en de rest van de dag even heerlijk vakantie. Ook erg fijn!

De jungletrekking in Nam Ha National park: 1e dag vrij makkelijk, 5 uur met een gids door de jungle getrokken (vrij vlak), waarna we aankwamen bij een minderheidsdorp van een originele bergstam.
Echt super interessant om te zien hoe deze mensen leven met/van alles wat de jungle te bieden heeft. Weer even met beide voetjes op de grond gezet.
Hier ook de nacht doorgebracht in een door hen gebouwde eco-lodge. Natuurlijk ook op hun manier: op een heel dun matje op de houten vloer, dekentje en muskietennet erbij. Oohh ja…. Laten we de snurkende gids niet vergeten… Geen oog dicht gedaan!
Maar na een superlekker ontbijtje (eten is hier werkelijk FANTASTISCH), vol energie begonnen aan dag 2. Dit zou een taaie worden… Het werd een taaie. In totaal 6 uur lopen, waarvan 3,5 uur STEIL omhoog over supersmalle, glibberige paadjes (het had 's- nachts behoorlijk geregend) waar 1 uitglijder betekent … Houdoe & Bedankt! Ff het koppie erbij houden dus….Maar wat een ervaring!!
Midden in de jungle en 1 met de natuur, niet in woorden uit te drukken!

Nu net terug van de trekking en moe maar voldaan ons verslagje aan het schrijven en zin in al het moois wat nog komen gaat.
Morgen met de bus naar Muang Khua, waarna we met de slowboat af zullen zakken naar Nong Khiow.
Ook hier kijken we weer erg naar uit.

Wordt vervolgd….

Ooohh ja.... foto's zijn we nog mee bezig (probleempjes me site)...

• 10 December 2015 - 15:22

Frans:

Dit is volgens mij het echte leven en je hebt gelijk je wordt denk ik daar wel met de voetjes op de grond gezet. Maar het lijkt me een geweldige ervaring ik krijg marij nooit meer zo ver maar het lijkt me wel heel avontuurlijk om dit allemaal mee te maken .veel plezier en ik verheug me op de foto's als dat ooit mocht lukken .

• 10 December 2015 - 19:00

Mieke:

Wat een spanning en avontuur. En die conditie van jullie moet wel super zijn om zo'n tocht te maken. En ook nog heel erg opletten om geen uitglijder te maken. Maar...voor jullie geen probleem. Je hebt al prachtige dingen gezien en ben ook erg benieuwd naar de foto's. Vlg keer misschien ook oordopjes meenemen voor eventueel snurkende gidsen, haha. Geniet nog van al die mooie dingen daar en het lekkere weer!

• 13 December 2015 - 16:54

Jessica:

Cool, cooler, Laos! Vet hoor Ivo en Astrid. Ben heel benieuwd naar de foto's.
    Veel plezier nog van al het moois wat jullie gaan zien, meemaken en ervaren!